Det er to uger siden min mand Jacob døde. Han døde alene på en hospitals stue beregnet til mindre skader. Da de fandt ham havde han ligget måske 10 min alene med hjertestop. Han var 44 år og havde de sendt ham til et rigtig hospital var han muligvis i live nu. I stedet blev han sendt til en klinik hvor de ikke har overvågning til hjertepatienter, ingen reelle speciallæger eller sygeplejersker der er rutineret i at give adrenalin under den livreddende førstehjælp.
Mit hoved er rundtosset af alle de spørgsmål om hvorfor? Hvorfor ikke? Jeg er så vred. Vred over at et menneske blev nedprioritert.

