Min far har kræft i bugspytkirtlen med spredning. Han har aldrig været en nærværende far, men han har gjort sit bedste. Vi bor 200 km fra hinanden, så det er svært at hjælpe ham med hospitalsbesøg, rengøring og alt det der.
Han vil ikke være til besvær, så han ser helst ikke at min søster og jeg hjælper. Jeg har sagt, at han passede på os da vi var børn, nu er det vores tur til at passe på ham.
Jeg har dårlig samvittighed over afstanden. Jeg har lyst til at droppe alt, uddannelse og familie, for at være hos ham. Hvordan lever man med den dårlige samvittighed?

