Ambivalent sorg
Min mor døde d. 1/3 efter 9 måneders hårdt kræftforløb, hvor jeg var den eneste pårørende. Jeg havde et komplekst og svært forhold til min mor. Hun var et ødelagt menneske med traumer efter sin egen barndom. Hun var ikke et dårligt menneske, hun kunne bare ikke passe på sig selv, eller på mig og min lillebror, og det har haft voldsomme konsekvenser. Jeg har selv relationelle- og udviklingstraumer pga. min opvækst, og lever i dag med k-ptsd.
Jeg passede min mor de sidste 9 måneder af hendes liv, og jeg holdt hende i hånden, da hun døde, men sorgen er farvet af fortiden. Jeg føler mig fortabt.

